Nordic Walking is geen wandelen of joggen, maar door gebruik van de speciaal ontwikkelde wandelpoles is het een totaal body workout.

Waarom Nordic Walking?
Nordic Walking is een prima oudoor work-out.
Nordic Walking is geen wandelen of joggen, maar door gebruik van de speciaal ontwikkelde wandelpoles is het een totaal body workout.
Nordic Walking zorgt ervoor dat het bewegen effectiever wordt omdat met name de rug- schouder- en armspieren tijdens het wandelen intensief gebruikt worden.
nw_alfa
nw_2
Tijdens de goed uitgevoerde Nordic Walking techniek worden de spieren in nek, schouders en armen doorlopend aangespannen en ontspannen.Daarnaast worden ook de rug-, buik en bilspieren optimaal gebruikt.
Met Nordic Walking train je behalve je benen ook de armen, rug en buikspieren.
Door nagenoeg alle grote spiergroepen te gebruiken bij een matige intensiteit is het een zeer goede beweegvorm om lichaamsvet te verbranden.
Het oogt of Nordic Walking niet uitput.
Ook beoefenaars ervaren het Nordic Walken niet als zwaar.
Het energieverbruik en hartfrequentie liggen beduidend hoger dan bij sportief wandelen..lees Belasting van het hart- en longsysteem neemt toe zodat er spraken is van een inspanning - training.
Door voldoende bewegen trainen komt het lichaam in een betere conditie
waardoor welzijnsklachten kunnen verminderen.
Nordic Walking helpt om in conditie te blijven of te komen en bij het tegengaan of verminderen van chronische aandoeningen zoals hart en vaatziekten, artrose, osteoporose, hoge bloeddruk, gewichtsvermindering, cholesterolgehalte en lichaamsvetverbranding.
Jong of oud, iedereen kan Nordic Walking beoefenen.
De stokken zorgen ervoor dat je je knieen minder belast dan bijvoorbeeld bij hardlopen
Spieren in de benen, armen en rug worden getraind zonder noemenswaardige hogere belasting
op de gewrichten van rug en benen.
Nordic Running hardlopen met stokken is zeer intensief en kan een extra training zijn voor hardlopers, of hersteltraining na een blessure
nw_running
Essentieel is dat de basistechniek goed beheerst wordt om zo veel mogelijk rendement uit de
bewegingen - training te halen.
  print